У 2020-2021 навчальному році освітній процес в закладі дошкільної освіти здійснюється за такими програмами:

  • інваріативна складова освітнього процесу - освітня програма для дітей від 2 до 7 років "Дитина" (наук. керівник Огневюк В.О., авт. колектив: Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.);
  • варіативна складова освітнього процесу - парціальна програма з основ безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років "Про себе треба знати, про себе треба дбати" (автор Лохвицька Л.В.)

/Files/images/освітня програма.jpeg

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Мета програми: створення інтегрованої освіти, що реалізує право кожної дитини на якісну і доступну освіту, яка забезпечує організацію життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 1 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому періоді.

Основні завдання програми:

- створення належних умов для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;

- удосконалення освітнього процесу за пріоритетним народознавчим напрямом роботи.

- підвищення ефективності фізкультурно-оздоровчої роботи;

- забезпечення безпечних умов навчання і виховання дошкільників;

- здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом використання освітніх технологій та методик;

- удосконалення професійної компетентності педагогів як в умовах дошкільного закладу, так і в системі підвищення кваліфікації;

- підвищення якості, доступності та ефективності освітнього процесу завдяки використання в освітньому процесі ІКТ;

- оптимізація роботи з батьківською громадськістю;

- модернізація матеріально-технічної бази дошкільного закладу.

Структура програми –інформаційні відомості; основні освітні завдання; загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; перелік, зміст і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх вивчення; форми організації освітнього процесу; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти; інші освітні компоненти (за рішенням закладу дошкільної освіти).

Перспективи виконання програми:сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

Очікувані результати:

Для вихованців і батьків:

– кожному вихованцю будуть створені умови для повноцінного особистісного росту;

– міцний стан здоров’я дітей буде сприяти підвищенню якості їх освіти;

– забезпечення індивідуального психолого-педагогічного супроводу кожної дитини;

– кожна сім’я отримує консультативну допомогу у вихованні і розвитку дітей, право участі і контролю освітньої діяльності ЗДО;

– якість сформованості ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі;

– система додаткової освіти доступна і якісна.

Для педагогів:

- кожному педагогу буде надана можливість для підвищення професійної майстерності;

- кваліфікація педагогів дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;

- буде подальший розвиток умов для успішного освоєння педагогічних технологій;

- підтримка інноваційної діяльності.

Розділ І. Особливості організації освітнього процесу

Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) «Сонечко»

Циркунівської сільської ради Харківської області», який забезпечує догляд, розвиток, виховання та навчання дітей віком від 3 до 6(7) років.

Нормативно-правове забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти

Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Законів України:

«Про освіту»

«Про дошкільну освіту»

Базового компоненту дошкільної освіти

Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641 у редакції наказу Міністерстваосвіти і науки України від 29.07.2019 № 1038)

Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305)

Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234)

Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено Наказом МОН України від 20.04.2015 № 446)

Листи Міністерства освіти і науки:

Щодо організації діяльності закладів дошкільноїосвіти у 2020/2021 навчальному році Лист МОН № 1/9-411 від 30.07.2020 року

Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти інауки України для використання узакладах освіти у2020/2021 навчальному році Лист МОН №1/9-394 від 22.07.2020 року

Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19) Постанова МОЗ № 25 від 21.05.2020 року

Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти Лист МОН № 1/9-765 від 12.12.19 року

Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками Лист МОН № 1/9-766 від 12.12.19 року

Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти Лист МОН № 1/11-1491 від 14.02.19 року

Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами Лист МОН № 1/9-561 від 20.10.16 року

Щодо організації роботи змузичного виховання дітей удошкільних навчальних закладах Лист МОН №1/9-454 від 02.09.2016 року

Організація фізкультурно-оздоровчої роботи вдошкільних навчальних закладах Лист МОН №1/9-456 від 02.09.2016року

Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти збатьками вихованців Лист МОН №1/9-546 від 11.10.2017 року

Щодо забезпечення наступності дошкільної тапочаткової освіти Лист МОН №1/9‑249 від 19.04.2018року

Власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Тип закладу дошкільної освіти – загального розвитку.

Пріоритетний напрям роботи – гуманітарний.

Мова навчання – українська.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів:

літні – 90 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 5 календарних днів з 26 жовтня по 30 жовтня,

зимові – 10 календарних днів з 1 січня по 10 січня,

весняні – 10 календарних днів з 1 квітня по 10 квітня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний робочий тиждень. Заклад працює з 7.00 до 19.00.

У закладі дошкільної освіти функціонує 2 вікові групи:

- молодша різновікова група;

- старша різновікова група.

Відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі», лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.10 року №1.4/18-3082 в ЗДО «Сонечко» використовують такі види занять: тематичні, комплексні, інтегровані, контрольно-діагностичні.

Розподіл занять на тиждень проводиться відповідно до Наказу МОН № 446 від 20.04.15 року «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

Тривалість занять становить:

- у молодшій підгрупі (3,4-й рік життя) - не більше 15 хвилин;

- у середній підгрупі (5-й рік життя) – 20 хвилин;

- у старшій групі (6-й, 7-й рік життя) – 25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Тобто щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп — 15 хвилин, середніх — 20 хвилин, старших — 25 хвилин. Не дозволено вимагати від дітей виконання домашніх завдань

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з трьохрічного віку.

Тривалість занять для дітей наступна:

- від 3 до 4 років – до 20 хвилин;

- від 4 до 5 років – 20-25 хвилин;

- від 5 до 6 (7) років – 25-30 хвилин.

Гурткова робота у закладі дошкільної освіти є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Гурткова робота планується у другій половині дня. Наповнюваність гурткових груп – до 12 осіб на одному занятті. Тривалість гурткових занять відповідає вікові дітей і не перевищує встановлених норм навчальних занять.

У 2020/2021 навчальному році у КЗ «Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) «Сонечко» Циркунівської сільської ради Харківської області організовано роботу гуртка «Абетка здоров’я» (програма з основ здоровꞌя та безпеки життєдіяльності дітей від 3 до 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати» автор Лохвицька Л.В.).

Розподіл занять на тиждень

у КЗ «Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) «Сонечко» Циркунівської сільської ради Харківської області

на 2020/2021 навчальний рік

Види діяльності за освітніми лініями Кількість занять на тиждень за віковими групами
Молодша різновікова (від 3 до 4 років) старша різновікова (від 4,5 до 6 (7) років)
Ознайомлення із соціумом 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)1 4 5
Сенсорний розвиток - -
Логіко-математичний розвиток 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток2 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 11 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків: - основи здоровꞌя та безпека життєдіямьності
1 1
Максимальна кількість занять на тиждень 12 16
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 3 6,6

Примітки:

1– Художньо-продуктивна діяльність передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність присутня протягом дня як самостійний вид діяльності або включена в різні заняття для реалізації їх програмових завдань. 1 заняття на тиждень із художньої літератури проводиться за рахунок кількості занять: художньо-продуктивної діяльності з дітьми середнього та старшого дошкільного віку, розвитку мовлення з дітьми молодшого віку.

2– Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Заняття, що потребують підвищеної пізнавальної активності, плануються в першій половині дня, чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Розділ ІІ. Інструменти забезпечення якості освіти

Дошкільний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами. Освітній процес забезпечують 6 педагогів: 1 – директор 4– вихователів, 1 – керівник музичний керівник.

Вакансії: інструктор з фізкультури , сестра медична старша та сестра медична з дієтичного харчування.

Кадрове забезпечення дитячого садочка здійснено у відповідності до штатного розпису. Згідно штатного розпису працює 8 працівників обслуговуючого персоналу.

Якісний склад педагогічних працівників на 2020-2021н.р.

Категорія педпрацівників Всього педпрацівн. Освіта
Середня спец. Вища
1 Директор 1 1
2 Вихователі 4 2 2
3 Музичний керівник 1 - 1
4 Інструктор з фізичного виховання - - -
Всього: 6 7

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

- 1 комп’ютер;

- 1 принтер;

- 1 ноутбук

Освітній процес в закладі організований у предметно-ігровому середовищі, яке утворено сукупністю осередків, сформованих відповідно до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 19.12.2017 року № 1633. Для організації ігрової діяльності дітей в групах наявні атрибути для сюжетно-рольових ігор («Лікарня», «Салон краси», «Магазин», «Сімя»), будівельно-конструкторських, настільно-друкованих ігор, також наявні іграшки для ігор з піском, водою, снігом, ігрові техніка, інструменти, транспорт, лялькові побутові техніка та засоби зв'язку. Для організації рухової діяльність дошкільників використовується ігровий майданчик, на якому є фізкультурне обладнання, також в садочку є фізкультурний інвентар для проведення занять з фізичного розвитку. Проте заклад не має спортивної зали, тому за несприятливих погодних умов заняття з фізичного розвитку проходять в групових приміщеннях. Художня діяльність дошкільників містить - це сукупність образотворчої, музичної та театрально-літературної діяльності. Так для організації роботи з образотворчої діяльності створено тематичний куточок, наявні дидактичний матеріал, канцелярське приладдя, певні натуральні об’єкти. Для організації роботи з музичної діяльності використовуються звукозаписи, відео різної тематики, дитячі музичні імітаційні інструменти. Театральна та літературна діяльність дошкільників забезпечується за допомогою таких засобів: дидактичні ігри, ілюстровані літературні, навчальні, періодичні видання для дітей, костюми та атрибути, екранно-звукові засоби.

Розділ ІІІ. Основні показники реалізації освітньої діяльності

Основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дитини напередодні вступу до школи:

- сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;

- сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини;

- сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка;

- сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;

- сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;

- сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;

- розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставленнядоприродного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;

- сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;

- сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;

- розвинуті творчі здібності;

- сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;

- сформовані навички культури споживання;

- розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;

- сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;

- сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу;

- сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;

- розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;

- сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;

- сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;

- сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;

- сформована культура мовлення та спілкування;

- засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях;

- сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;

- сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;

- спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.

Кiлькiсть переглядiв: 517

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.